plan dnia

Ramowy rozkład dnia Przedszkola nr 4 im. Marii Konopnickiej w Żorach

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6:00 – 17:00

Ranek

6:00 – 7:30

Schodzenie się dzieci w grupie zbiorczej – dowolna działalność dzieci, rozmowy indywidualne lub zespołowe, zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę.

7:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci w grupach własnych, kontakty indywidualne, rozmowy podczas schodzenia się, zabawy dowolne, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, zabawy organizowane w małych grupach, prace porządkowe, praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania, wspomagająca rozwój dziecka

Religia: Grupa V: poniedziałek, środa; Grupa VI: wtorek, środa.

8:00 – 8:20

Zabawy ruchowe (gr. młodsze), ćwiczenia poranne (gr. starsze), czynności opiekuńcze,

samoobsługowe, organizacyjne.

8:20 – 8:30

Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne.

8:30 – 8:50

Śniadanie

8:50 – 9:00

Zabiegi higieniczne po śniadaniu. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych.

 

Działania dopołudniowe

9:00 – 10:00

Zajęcia dydaktyczne w salach zabaw lub w ogrodzie realizowane według tygodniowego rozkładu zajęć oraz według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne.

10:00 – 10:15

Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku) – II śniadanie.

10:15 – 11:20

Zabawy dowolne lub organizowane na terenie sali. Pobyt na świeżym powietrzu – zabawy dowolne, spacery, wycieczki, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Obserwacje przyrodnicze. Praca indywidualna z dzieckiem ( stymulująco – wspomagająca, rozwijająca dolności dzieci itp. ).

Czynności organizacyjno – porządkowe.

11:20 – 12:00

Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku) Obiad

12:00 – 13:45

Grupy młodsze

Odpoczynek na leżakach – słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej, klasycznej, słuchanie bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę.

Grupy starsze

Relaksacja, głośne czytanie, swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy tematyczne, zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zajęcia i zabawy w ogrodzie, spacery.

 

Działania popołudniowe

13:45 – 14:00

Czynności samoobsługowe, organizacyjne; zabiegi higieniczne.

14:00 – 14:20

Podwieczorek

14:20 – 15:30

Rozchodzenie się dzieci z sal własnych, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczyciela, praca indywidualna wyrównawczo-stymulująca, praca z dzieckiem zdolnym, pobyt na świeżym powietrzu-swobodne zabawy, prace porządkowe w sali.

15:30 – 16:00

Rozchodzenie się dzieci z sal zbiorczych, zabawy dowolne, głośne czytanie.

16:00 – 17:00

Rozchodzenie się z sali zbiorczej, kontakty indywidualne z dziećmi podczas rozchodzenia się, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela, prace porządkowe.

.

Skip to content