plan dnia
Ramowy rozkład dnia Przedszkola nr 4 im. Marii Konopnickiej w Żorach
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6:00 – 17:00
|
Ranek |
6:00 – 7:30 |
Schodzenie się dzieci w grupie zbiorczej – dowolna działalność dzieci, rozmowy indywidualne lub zespołowe, zabawy zainspirowane przez nauczycielkę, zabawy integrujące grupę. |
7:30 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci w grupach własnych, kontakty indywidualne, rozmowy podczas schodzenia się, zabawy dowolne, zabawy przy niewielkim udziale nauczycielki, zabawy organizowane w małych grupach, prace porządkowe, praca indywidualna i w małych zespołach rozwijająca zainteresowania, wspomagająca rozwój dziecka Religia: Grupa V: poniedziałek, środa; Grupa VI: wtorek, środa. |
8:00 – 8:20 |
Zabawy ruchowe (gr. młodsze), ćwiczenia poranne (gr. starsze), czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne. |
8:20 – 8:30 |
Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne. |
8:30 – 8:50 |
Śniadanie |
8:50 – 9:00 |
Zabiegi higieniczne po śniadaniu. Przygotowanie do zajęć dydaktycznych. |
|
Działania dopołudniowe |
9:00 – 10:00 |
Zajęcia dydaktyczne w salach zabaw lub w ogrodzie realizowane według tygodniowego rozkładu zajęć oraz według wybranych programów wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne. |
10:00 – 10:15 |
Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku) – II śniadanie. |
10:15 – 11:20 |
Zabawy dowolne lub organizowane na terenie sali. Pobyt na świeżym powietrzu – zabawy dowolne, spacery, wycieczki, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Obserwacje przyrodnicze. Praca indywidualna z dzieckiem ( stymulująco – wspomagająca, rozwijająca dolności dzieci itp. ). Czynności organizacyjno – porządkowe. |
11:20 – 12:00 |
Zabiegi higieniczne (przed i po posiłku) Obiad |
12:00 – 13:45 |
Grupy młodsze Odpoczynek na leżakach – słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej, klasycznej, słuchanie bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę. Grupy starsze Relaksacja, głośne czytanie, swobodne zabawy rozwijające własną aktywność i zainteresowania dzieci, zabawy tematyczne, zabawy mające na celu wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, zabawy i ćwiczenia utrwalające, zajęcia i zabawy w ogrodzie, spacery. |
|
Działania popołudniowe |
13:45 – 14:00 |
Czynności samoobsługowe, organizacyjne; zabiegi higieniczne. |
14:00 – 14:20 |
Podwieczorek |
14:20 – 15:30 |
Rozchodzenie się dzieci z sal własnych, zabawy dowolne według własnych zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne w małych zespołach, zabawy inspirowane przez nauczyciela, praca indywidualna wyrównawczo-stymulująca, praca z dzieckiem zdolnym, pobyt na świeżym powietrzu-swobodne zabawy, prace porządkowe w sali. |
15:30 – 16:00 |
Rozchodzenie się dzieci z sal zbiorczych, zabawy dowolne, głośne czytanie. |
16:00 – 17:00 |
Rozchodzenie się z sali zbiorczej, kontakty indywidualne z dziećmi podczas rozchodzenia się, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela, prace porządkowe. |
.